top of page

רשימת ציוד לטיול ארוך באירופה

עודכן: 17 ביולי 2023

אחרי 2 טיולים לאירופה, הראשון היה 3 חודשים והשני היה חודש בלבד, מצאתי בדיוק מה לקחת לטיול ומה עדיף להשאיר בבית.

רשימת ציוד, הרשימה הכי מדוייקת שתמצאו, למה מדוייקת? כי כל כמה זמן אני מוסיפה דברים ומעדכנת אותה מניסיון. אני בטוחה שיש כאן המון רעיונות שלא חשבתם עליהם והם יוכלו לעזור.

“הכי מומלץ לקחת כמה שפחות, לסחוב כמה שפחות, לטייל כמה שיותר”

בגדול רשימת הציוד הזאת מתאימה לכל אחד שנוסע לזמן ממושך, הכוונה חודש ויותר.

הרעיון הוא לקחת כמה שפחות דברים כדי שיהיה יותר קל להיסחב עם הציוד, תאמינו לי זה מאוד מקל, מצד אחד. מצד שני לקחת מספיק דברים בשביל שלא נצטרך לקנות דברים מיותרים במדינה אליה נגיע וככה גם נחסוך כסף.

הא וכמובן שאם יהיה לנו מקום בתיק נוכל לקנות דברים מגניבים איפה שנטייל.

*פוסט מנוסח בנקבה, פעם כותבת ככה ופעם ככה :)

אז שנתחיל?

בגדים:

1. המון תחתונים וגרביים - יותר משתלם לעשות כביסה מאשר לשלם בטיסות 'לאו-קוסט' על מזוודה נוספת. אני לקחתי 8 זוגות מכל דבר. גרביים ותחתונים אנחנו מחליפים כל יום, ללכת עם חולצה קצ מסריחה זה לא נורא אבל עם תחתון מסריח וזה כבר ממש לא נעים. בנוסף יותר קל לכבס ביד בגדים קטנים כי הם גם מתייבשים יותר מהר.

2. טישרטים - טישרטים זה טוב כי זה מתקפל קטן קטן ולא תופס הרבה מקום, ומכיוון שזה הבגד שנוגע ישירות על הגוף הוא מסריח יותר מהר מסווצרים/מעילים, והרבה יותר קל לכבס טישרטים. אני לקחתי 4 חולצות, מקווה למצוא טישרטים מגניבים לקנות במהלך הטיול, אולי לקנות איזה 2 ככה, בכל מקרה אם לא הייתי מתכננת לקנות כנראה הייתי לוקחת 6 חולצות.

3. חזיות - אני אוהבת ללבוש חזיות ספורט לטיולים [אווו ההתרון בחזה קטן!] שתיי חזיות במזוודה [אחת ספורט ואחת שחורה] ואחת עליי לטיסה בהחלט מספיק, בכל זאת אני טסה למדינה קרה ולא אמורה להזיע הרבה, ואם צריך לכבס תמיד אפשר לשחק עם זה ששתיים מכבסים ואחת עלייך.

4. בגדים לשינה - לקחתי טרנינג אחד עם גומיות ברגליים וחולצה פשוטה ונוחה. לא פיג'מה. הסיבה היא שבד"כ טיולים כאלו שאני עושה אני ישנה בהוסטלים, את לא יודעת אם תמצאי את עצמך בחדר עם בנים זרים או שירותים משותפים.. בכל מקרה עדיף ללבוש בגדים שהם נוחים ולא חושפניים מידי. הגומיות בטרנינג חשוב בגלל שאם נצטרך ללכת לשירותים, והחדר שירותים והמקלחת הם ביחד יכול להיות שיהיה מים על הרצפה, וברגע שתורידי את המכנסיים הלמטה יכול להירטב וזה מבאס מאוד - לכן גומיות פיתרון מושלם.

בגדים חמים:

צעיף, כובע, כפפות, מטריה, טייץ מחמם.

קוסמטיקה:

1. מברשת שיניים [חשמלית+רגילה]

2. משחת שיניים קטנה

3. שמפו ומרכך קטנים

4. סבון פנים

5. בושם קטן - שימי לב! אסור לעלות למטוס עם מעל ל100 מ"ל, אז אל תקחי איתך את כל הבושם היקרתי שלך, את יכולה להעביר לבקבוקונים קטנים [שאגב אני ממש לא מאמינה בהם, הם מנדפים את הבושם ממש מהר לטעמי עוד לא מצאתי אחת באמת טוב] או פשוט לקנות בושם קטן, או בושם רול כזה.

במידה ואת טסה בלאו-קוסט, ואת לא שולחת מזוודה לבטן המטוס אלא עולה עם טרולי לטיסה כדי שתדעי את זה:

את כל הדברים הנוזליים יש לשים בתיק שקוף, זאת משום שבבדיקות הביטחוניות לפני העליה למטוס התחילו לבדוק עם איזה נוזלים אתם טסים ויש להוציא אותם מראש ולשים על המגש בבדיקה הביטחונית, שוב לא לעבור את ה100 מ"ל, ואת הכל צריך לשים בשקית שקופה קטנה או תיק רחצה שקוף, זה יחסוך לך הרבה התעסקות בשדה תעופה. הכרתי מישהי ששילמה 40 יורו על הטעות הזאת.

דברים של מטיילים:

1. חבל כביסה - קניתי במהלך הטיול משהו למטיילים, עלה לי יורו אחד באירלנד, אולי שתיים, בכל מקרה זה חבל גומי שמחובר אליו תופסנים כאלו וגם פלסטיק שנדבק, אז אפשר תמיד למצוא איך לחבר אותו בחדר כשרוצים לייבש בגדים, שימושי מאוד, לא תופס מקום, שמתי אותו בשקית קטנה וזה בהחלט מומלץ.

2. שתיי מגבות שמתייבשות מהר- למה שתיים? כי אני בחורה זה למה. בארץ קרה כשאת רוצה לחפוף את השיער זה ניהיה סיפור אם אין מייבש, לכן מגבת לייבוש הגוף ומגבת לשיער. דבר נוסף הרבה פעמים בהוסטילים לוקחים אקסטרה תשלום על מגבת, אז בעניי חבל לשלם על מגבת 2 יורו או 5 יורו כל פעם, והמגבות של הטיולים הן קטנות ולא תופסות מקום.

3. משקל למזוודה - הפעם זה פחות שימושי, כי אני מטיילת עם טרולי, אבל זה תמיד טוב לראות כמה שוקלת המזוודה לפני שמגיעים לרגע האמת, המשקל הזה הוא נייד, הוא קטן מאוד ולא תופס מקום, קניתי אותו בזמנו בפריימארק נראה לי שב10 יורו ככה והשתמשתי בו מלא.

4. כף חימום- זאת כף שמחברים לחשמל ואת הכף שמים במים וזה מחמם את המים, כמו קומקום נייד, מאוד נחמד כשרוצים להכין מרק משקית או תה.

טריקים שלי:

יש לי פאוץ כיסים כזה גדול ונוח, מעולה למי שלא מסוגל להסתובב יום שלם עם תיק על הגב [כאבי גב], בפאוץ נכנס בדיוק חצי ליטר מים, מטען נייד, נייר טואלט, קצת כסף [ארנק קטן].

מה עם כושר?

1. חבל קפיצה- מעולה לאירובי, לא תופס הרבה מקום

2. להתאמן עם טישרט פשוטה וטייץ שלא תופס הרבה מקום, מכיוון שמדובר בקפיצות ולא ריצות, אפשר לעשות את זה גם עם הנעלי טיולים.

שטויות בשביל הכיף:

1. אני אוהבת לעשות ציורי פנים [איפור פנים] אז בניתי לי ערכת קטנטנה לטיולים.

2. אוזניות עם חוט, בשביל שיהיה אפשר לחלוק עם מישהו את המוזיקה.

3. קצת תכשיטים, כי זה פשוט כיף בטיול להיראות נורמלי ולא כמו מטיילת מסריחה.

4. ערכת איפור קטנה- טיפה מייקאפ, מסקרה, סומק, עיפרון שחור וגם אלייינר ואיזו צלליות לימים שיוצאים בערב ורוצים להיראות קצת יותר מיוחדים [למתאפרות שבינינו]

נגד גנבים:

1. מנעול עם שתי מפתחות - מפתח אחד בארנק מפתח אחד במקום אחר.

2. כיס סודי- את יכולה לתפור במכנסיים מבפנים או לקנות מכנס טיולים שכבר יש בו כיס כזה.

3. פאוץ טיולים- נו הפאוץ המכוער הזה ששמים מתחת לבגדים, אני אוהבת ללפף אותו סביב הרגל ומעל לשים את הגרביים ככה פחות מציק, אבל רק כסף ייכנס לשם בלי הפספורט.

4. להיות סופר ערנית לגבי הדברים שלך, כל דבר ללא השגחה יכול להיגנב, כשאת מסתובבת ברחוב שימי לב שהתיק סגור הריצרץ סגור, אפשר גם לנעול עם מנעול קטנטן.

זהו כרגע אם יהיו לי עוד רעיונות כמובן שאשתף.

39 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פרידה מאמא

bottom of page